18 Ağustos 2009 Salı

Tarhana

Posted by Picasa
Ben sanırım yemek bloguna falan kayıcam geliş gidiş:)
gelelim efendim tarhana yapımına..
tarhanayı, çorbasını içerken burun kıvıranlara yaptırmak lazım:)ne meşakkatli iş.. yukarıda yapboza benzeyen kolajını bile beceremediğim tarhananın her yöreye göre yapılışı farklı muhakkak.. hatta bazı yerlerde festivallerinin olduğunu bile biliyorum. (bknz. kütahya-gediz tarhana festivali)benim merak ettiğim bir husustur hergün mercimek çorbası içsem bi daha mercimek yüzü görmek istemem, ancak tarhana çorbasını her gün içeyim ondan bıkmıyorum..hatta bizim köyde her sabah kahvaltıda yapılır yanında da turşu yenilir, akşam yemeği gibi aynı)sanırım içine katılan binbir çeşit malzemeden besleyici sağlıklı maddelerden kaynaklanıyor..besin değeri yüksek olsa gerek..
yok yok içinde..
önce tüm malzemeler domates, yeşil biber, kırmızı biber, sarımsak, soğan hepsi kaynatılıyor..bu kaynar su ile un karıştırılıyor, sonra yoğurtla bi güzel yoğuruluyor.bigün uyutuluyor(ekşi olmasını sağlarmış)..ertesi sabah dökülüyor güneşin altında bekletiliyor kuruyunca kalburdan geçiriliyor..sonra tüm kış şifa niyetine yeniliyor içiliyor..
afiyet olsun..

Hiç yorum yok: