15 Kasım 2010 Pazartesi

arefe manzaraları

Bugün arefe dostlar...Bugünün buradaki halini anlatayım azıcık...Muhtemelen sabahları genelde mezarlık ziyaret edilir...Hayvan pazarı kurulur bu sene bizim evin yakınlarına taşındı birde aman aman çok kalabalık
arabalardan geçecek yer bulmak bile oldukça zor...Arefe günü burada pazar kurulur kalabalıktan yürümek gene zordur..ve o kalabalık burada yaşamayan ama ailesi burada olanların  bayram için gelmeleri sebebiyle oluşmuştur...genellikle çifttir bunlar evlilik ve iş sebebiyle buradan uzaktadırlar. Yani bugün pazara çıkarsan selam sabahlaşmaktan alışveriş neyin yapman zorlaşır ama uzaktaki yakınlarını görebilirsin. İllerde bayram ek gözle görülür şekilde yaşanmıyor sanırım artık yasak mı bilmiyorum kurban kesmek, ben ilçede yaşayan biri olarak hala herkes evinin önünde kurbanını keser bizim..Allah'tan abim de anlıyor o işlerden çok pis deri yüzer:)) sonra aile bireyleri toplanıp eti kesip biçer itina ile :) ve bizim evde öncelikle ciğer yenir ben yemem bana özel kavurma yapar annem :) bizimkiler işkembeye bayıldığı için tüm komşular bütün işkembelerini bizim eve getirir ben gene yemem benim evde olmadığım bir gün evde pişirilir yenilir :P
Özetle;
bayram geliyor...
ablam geliyorr lalalalala :)
biz de pazara çıkıp eş dost tanıdık görüp bayram şekeri alacağız(İnşallah)
şimdiden herkesin kurbanlarını Allah kabul etsin
İyi bayramlar :)

Hiç yorum yok: