20 Kasım 2011 Pazar

kara kara kartallar karlı iyi tarlalar ararlar


Küçükken babam beni köy hizmetlerine götürürdü. Oradaki daktiloyu kurcalar harflerin çıkardığı sesler hoşuma giderdi. Lise yıllarıma geldiğimde ticaret lisesinde okuyacağım için daktilo dersimiz dolayısıyla babam arzuhalci Hüseyin amcadan almıştı bu daktiloyu bana. Okulda saatlerce daktilo dersi eğitimi almıştık. Öğretmenimiz Türkan hoca o kadar güzel öğretmişti ki  F klavyeyi çok hızlı kullanabilir hale gelmiştim. Daktilo sınıfımızı severdik temizliğini bile kendimiz yapardık. Daktilomla olan bağım iş hayatına geçince kopmuştu haliyle artık daktilo kullanılmıyordu kendi daktilomu da bir köşeye kaldırmıştım ama uzun zamandır yapmak istediğim bir şeydi onu boyamak. Lise yıllarımdan bana yadigar olan daktilomu boyadıktan sonraki halini pek çok sevdim ve ona şöyle dedim: Sana kırmızı çok yakışıyor!

3 yorum:

Unknown dedi ki...

bu daktilo cocuklarina, hatta torunlarina yâdigâr olsun. bozulsa bile, nefis bir aksesuar bence.

yuri dedi ki...

evet yaa hele kırmızıya boyanınca o kadar güzel oldu ki evimin en güzel yerine koyacağım onu :)

Serkan CURA dedi ki...

bende de dedemden kalma ğnesi bozuk bi pikap var. saklıyorum iğnesini araştırıyorum denk geldiğim tüm antikacılarda... :)