3 Ağustos 2010 Salı

Birgi

Ege..
İzmir...
Ödemiş...

Konağın içine giremiyoruz restorasyon çalışmalarının yaklaşık 1 yıldır sürmesi nedeniyle, ah şanssızlığım! (Bu restorasyon çalışmaları neden bu kadar uzun yıllar sürüyor bilen varsa bana da söyleyebilir mi? )


Birgi'nin tarihine, o inanç turizmini yaşattığı havasına, cadde sokaklarına hayran kalmamak mümkün değil...



Konağın arkasına geçiyoruz...
Böyle bi ses geliyor uzaktan..
Kendine çekiyor o dar sokak o sesle..Türk sanat müziği çalıyor...Mistik bi hava var böyle..Garip...
Büyüleniyo gibi oluyorum fotoğraf çekerken...İçeride oturan kadına -ne kadar güzel bir mekanınız var dediğimde, sanki mekana girmemize izin vermezmişçesine "teşekkürler, kahve burası" yanıtını alıyorum..Kadında böyle tütsücü, ayinci, yogacı havası seziyorum, sonra öğreniyorum ki emekli felsefe öğretmeniymiş Gülsün Başaranbilek...Çok güzeldi mekanı mutlaka gidilip görülmeli...Hatta içeri girip bişiler yenilip içilmeli :)








Birgi'de mutlaka görülmesi gereken yerler var.. Bunlar İmam Birgivi Medresesi, Birgi Ulu Camii ve benim daha bilmediğim daha belki de çok yer... Ayrıca Birgi İzmir'in Uludağ'ı denilen, bu mevsimlerde sıcaktan bunalmış insanlar için serinlemek isteyenlerin akın ettiği Bozdağ ve Gölcük'e de yakın..Bozdağ kırkoluk çeşmesinin buz gibi suyundan içebilir, nefis gözlemelerinden tadabilirsiniz... Gölcük'te göl kenarında balık tutabilir gölün dinginliği eşliğinde dinlenebilirsiniz.

Hiç yorum yok: